Får du tildelt nødkald, er der forskellige muligheder du kan gøre brug af - og som vil blive vurderet individuelt af en visitator*:
- Eventuel oprettelse af fastnet telefonforbindelse ved utilstrækkelig mobil dækning og ingen fastnet forbindelse
- Installering af nødkald - som udføres af depotet
- Instruktion i brug af nødkald - som udføres af depotet
* Vær opmærksom på, du skal betale abonnement og samtaler på mulig fastnettelefon. Kald og test af nødkaldet registreres som samtaler.
Nødkald tilbyder to typer af hjælp:
- Sygeplejekald: hvor du akut kan få adgang til sygeplejefaglig assistance, f.eks. i forbindelse med behandling, hjerte/lungeproblemer, høj risiko for krampe, dårligt reguleret diabetes, iltbehandling og andre komplekse sygeplejeopgaver.
- Hjælperkald: hvor du akut kan få adgang til hjælp der leveres af social- og sundhedshjælpere og -assistent, f.eks. ved fald og behov for toiletbesøg.